Wednesday, May 28, 2008

Ucapan Dari Presiden A.S




Video ni menunjukkan Presiden Bush (laknatullah) sedang memberi ucapan dengan mengatakan Al-Quran mengajar keganasan..Dengan kuasa Allah S.W.T, Dikelukan lidah si Laknatullah itu sebelum dier menghabiskan ucapan tersebut..

Tapi pada pendapat kawe, kaum kafir ni tidak pernah mengambil iktibar atau tidak pernah cuba mengerti apa2 mesej yang hendak disampaikan Oleh Allah S.W.T kepada mereka..Mereka merasakan mereka betul..Susah jugak kalau dah bodoh tidak boleh diajar, pandai tp tidak boleh fikir mana yang benar..

Agama yang benar itu adalah pedoman kepada manusia di akhir zaman, agar kehidupan di muka bumi ini sentiasa teratur dan aman. Agama Islam tidak pernah mengamalkan kekerasan, terutama kepada penganut agama lain. Agama kita hanya memberi panduan dan seruan, namun petunjuk itu hanya milik Yang Maha Esa..

Berbagai tohmahan sering dilemparkan kononnya agama kita tertegak kerana peperangan namun hakikatnya itu semua hanyalah untuk mempertahankan maruah diri dan negara dari musuh durjana. Keganasan dan paksaan bukan amalan agama kita. Dalam sejarah perjuangan Rasulullah SAW, tidak pernah meletakkan kebinasaan musuh sebagai agenda utama, melainkan seruan kepada Ilahi..

Semoga mereka dapat memahami bahawa agama kita itu adalah agama sejagat dan sesuai untuk semua makhluk yang bernama manusia, insya Allah..

0 cOmMenTs: